Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] opoznienia na switchu

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] opoznienia na switchu
From: Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam>
Date: 31 Oct 2018 13:02:08 GMT
On Wed, 31 Oct 2018 09:24:25 +0000, Marcin Debowski wrote:

> Nie ma to coś wspólnego z TTL (hop limit)?

TTL to właściwość pakietu IP. Ramka Ethernetowa nie posiada żadnego
analogicznego licznika. Nie ma żadnego limitu dot. ilości switchy przez
które ramka może zostać przełączona. Milion lat temu, kiedy światem
rządziły repeatery i huby a samo pojęcie domeny kolizyjnej powodowało
przerażenie w oczach każdego admina, sprawy miały się inaczej. Ale to
wszystko szczęśliwie jest już dawno za nami.

Mateusz