Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Jaką płytę główną wybrać pod AMD/SSD?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Jaką płytę główną wybrać pod AMD/SSD?
From: Marek S <precz@spamowi.com>
Date: Sat, 13 Oct 2018 23:14:50 +0200
Witam,

Obecne doświadczenia.

Mam jakąś płytę główną z prockiem AMD FX-8350 4.01.GHz i 2 dyski SSD SATA-3. System W10 Pro. W obu przypadkach realne transfery dla dużych plików otrzymuję nieco poniżej przepustowości SATA. Powiedzmy, że jeden z dysków ma wolniejszy zapis - ale to wina dysku.

Płyta ma 2 kontrolery. Gdy te same dyski podłączę do drugiego - rezultaty są tragiczne. Transfery są prawie o połowę mniejsze. To dowodzi, że kontroler na płycie ma znaczenie.

Chciałbym przyspieszyć swój komputer. Chodzi głównie o Photoshopa. Większość operacji graficznych wykonuje CPU więc kartę graficzną pomijam w rozważaniach, choć też ma znaczenie przy niektórych zadaniach.

Wstępnie wyprałem procesor AMD Ryzen 7 2700X lub Ryzen 7 1800X. Na Intela mnie nie stać. Chciałbym zachować wydajność SSD. Obecnie będzie to ADATA SU-800 512GB. Chciałbym uniknąć stosowania kontrolera zewnętrznego. Niepotrzebny wydatek. Jaką płytę powinienem kupić?

--
Pozdrawiam,
Marek