Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Złącze M.2

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Złącze M.2
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Sat, 25 Aug 2018 16:35:06 +0200
Dnia Thu, 16 Aug 2018 20:26:17 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
napisał(a):

> Delikatnie wsunąć ,,dysk'' w dziurę M.2, po czym
> przykręcić wkrętem dupkę ,,dysku''. ;) Proste. ;)

Mylisz sloty. Slot SATA ma inną konstrukcję niż M.2. Mówiąc SATA masz
prawdopodobnie na myśli dysk na M.2 o protokole AHCI. Ogólnie IMO są dwa
rodzaje dysków na M.2 - o protokole AHCI oraz o protokole NVMe. Podobno
są dyski dwuprotokołowe ale jakoś nie znalazłem. Niezależnie od
protokołów dyski mogą występować z kluczem M i B (oraz z oboma na raz).
A w obrocie dysków AHCI prawie nie ma a te które są, są mniej więcej 4
razy droższe od NVMe :)
--
Jacek
I hate haters.