Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Ciężkie czasy...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Ciężkie czasy...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Thu, 2 Aug 2018 00:48:53 +0200

"Adam" pjt3jn$omm$1$Adam@news.chmurka.net

Spróbuj brać z zegar.umk.pl albo time.task.gda.pl

Zaraz wstawię. Tuż po uruchomieniu komputera mam niemal dwusekundowe
przesunięcie czasowe, gdy biorę z pool.ntp.org  -- stabilizacja
następuje po kilku minutach. (w czasie których co chwila wymuszam
ręcznie synchronizację)

Gdy biorę z time.task.gda.pl -- mam chyba ;) znacznie lepiej.
Podobnież z zegar.umk.pl -- ale i tak zegarek laptopa nieco ;)
chybia względem stacji pogody i smartfonu. Smartfon i stacja
pogody pokazują ten sam (na oko ten sam) czas.

Porównam jeszcze wskazania innych stacji pogody ze smartfonem.
(mam tych stacji w sumie sześć)

Tak na oko ;) laptop spóźnia się względem smartfonu o 0.1 sekundy,
gdy biorę czas z zegar.umk.pl -- ale z innych NTP nie jest lepiej.

Smartfonowi i laptopowi jest obojętne, czy net mam ,,stacjonarny'',
czy LTE, ale EDGE daje widoczny gołym okiem błąd i na smartfonie,
i na laptopie -- IMO błąd, ale kto tam wie. ;) Smartfon i laptop
pokazują to samo na EDGE, ale inaczej niż stacja pogody.

Teraz HSPA+ -- smartfon po swojemu, laptop po swojemu a stacja
po swojemu, ale różnice na oko nie przekraczają 0.1 sekundy.

-=-

Najmniejsze offsety chyba mam dla zegar.umk.pl -- więc ten
zostanie... Chyba jednak nie zostanę, bo właśnie dał mi
pocałunek śmierci. Ciekawe na jak długo obraził się. :)
Akurat byłem na stacjonarnym, czyli raczej ;) stałym adresie.

To wpływy TRydzyka czy MKopernika? -- kiedyś mnie wywalił
podobnie toruński NNTP. Za dużo pisałem postów.

Jest -- zegar.umk.pl znów podaje. :) Przynajmniej to
dobre, że przebaczył samoczynnie i szybko.

Kilka ms w tę i z powrotem. :) Nie chcę zbyt często
synchronizować, aby nie dał mi kolejnego całusa.

Ciekawe, co wówczas, gdy na jednym IP siedzi wiele urządzeń?
Dziś to nic nadzwyczajnego -- telefony, laptopy, AGD, TV,
ale i różne APki czy bramki VoIPowe... Jeśli każde zechce
co kilka minut zsynchronizować się...

Ciekawe, jak pojemne są te serwery czasu.
Ile zapytań na sekundę obsługują. :)
Czy wszyscy mają ten sam status, czy
są nadjuserzy i podjuserzy? ;)

-=-

Dzięki.

-=-

IMO najdokładniejszy czas można by mieć z GPS -- znając swą pozycję. :)
Niby odległość największa, ale chyba precyzja też najlepsza.

Matki telefon tak synchronizuje się z BTSami, że błąd sięga kilku minut.
Mój smartfon ma lekkie przesunięcie czasu z BTSu względem czasu z NTP.
Teraz to około pół sekundy, ale widywałem kilka (2 lub 3) sekund różnicy.

-=-

Teraz nie widzę różnicy pomiędzy smartfonem o laptopem.
Oba czerpią z Torunia. Offsety na laptopie są jednocyfrowe.
Smartfon pyta co 10 sekund. Laptop -- co kwadrans. (ale
ponaglam ręcznie)

-=-

Na razie kończę eksperyment. :) Dzięki za pomoc.

--
_._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.    http://eneuel.w.duna.pl    .-.