Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nowy kompuś.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nowy kompuś.
From: Smok Eustachy <smok@wurg.pl>
Date: Fri, 20 Jul 2018 22:36:12 +0200
Cze Again!
Stanęło na czymś takim:
https://ark.intel.com/products/95062/Intel-NUC-Kit-NUC6CAYH
https://preview.ibb.co/jpePUJ/IMG_20180720_204913.jpg

Ma obecnie 4 giga RAM i dysk Kingston SSd 240 GB

Ogólnie OK ale:

PCLOS się zainstalował z pendrajwa, nawet szybko to poszło. I jest.
Ale:
addlocale coś popsuło z bootowaniem, przestał się bootować. Pomogło zainstalowanie nowego jądra. Tzn startował z opcji tej safemode, tam trzeba było dać exit i dalej się normalnie uruchamiał. Przed polonizacją normalnie się uruchamiał. A tu restart zaczął robić. Przypuszczam, że nadpisanie konfiguracji przez Gruba pomogło.

2. Powoli się uruchamia i mam wrażenie, że odpala się jakiś wygaszacz ekranu z poziomu samej karty graf. Karta jest Intela. 3. Jest problem z przestawieniem procesora w tryb oszczędny, po restarcie jest znowu performance. Środowisko Mate. Muszę na poważnie podejść do tematu.

4. Dysk jest ten SSD Kingston.
Czy teraz mogę już przestawić BIOS wyłączając te różne bajery, które umożliwić miały zbootowanie Linuksa?

5. Jakieś wskazówki co do tuningu ustawień dysku?

6. Procesor ma 2 rdzenia a przedstawia się czterema. jakieś 10 WAT ma pobierać. 7. Da się wyłączyć niebieskie podświetlenie panelu czołowego? Najlepiej z poziomu BIOSu.
8. Po włączeniu kompa BIOS strasznie mulasty był, potem się rozkręcił.
9. WiFi ruszyło od kopa.
10. A co ze SWAPem? Robić?