Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] NAS-a kupując — na co zwrócić uwagę?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] NAS-a kupując — na co zwrócić uwagę?
From: Bolko <suryga@gmail.com>
Date: Mon, 9 Jul 2018 04:44:23 -0700 (PDT)
W dniu poniedziałek, 9 lipca 2018 10:15:14 UTC+2 użytkownik ń napisał:
> Można się zachlastać przy indeksacji zdjęć (robienia kilku tysięcy miniatur),
> później jest spoko.
Ale przecież nie musisz przy tym być?
Ja mam 14 tysięcy zdjęć.
I nawet nie wiem kiedy się indeksują

> Ważne: Obydwa systemy operacyjne są niemal bliźniacze, ale różnią się
> szczegółami, m.in. DS Photo Station od Synology jest znacznie lepsze niż QTS
> Photo Station od QNAP (!!).
Szczerze?
Kiedy ostatnio przeglądałeś swoje zdjęcia z przedszkola albo ślubu?
Ja teraz tworze nowy katalog z datą w nazwie i opisem tego co jest w środku.
I zapominam o zdjęciach.
Wiem że mam to photo station, nawet kiedyś włączyłem żeby zobaczyć jak
to działa ale było zbyt skomplikowane :)
Ma ten program jakieś zalety dla szarego użytkowanika?

> Podobnie Synology ma apkę DS Video na Tizena (Samsung) i może na inne smarty
> też (może ktoś wie?), a QNAP nie ma.
> Zapuszczenie na kompie programu do obróbki RAW-ów z NAS-a no niestety muli
> przy wielu operacjach, więc lepiej dla własnych nerwów skopiować najpierw
> zdjęcia przeznaczone do obróbki na dysk lokalny SSD.
Ale wiesz że NAS to taki dysk twardy i jego zadaniem jest przechowywanie
danych a nie ich przetwarzanie?