Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Laptop Dell Vostro 3558 i dodatkowy dysk

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Laptop Dell Vostro 3558 i dodatkowy dysk
From: Adam <a.g@poczta.onet.pl>
Date: Fri, 29 Jun 2018 23:14:41 +0200
W dniu 2018-06-29 o 17:36, Piotr Rogoza pisze:
Cześć
Niestety nie mogę znaleźć dokładnej specyfikacji odnośnie laptopa Dell
Vostro 3558 I5-5200 czy poza dyskiem SSD można dołożyć do niego jakiś
normalny SATA?

Na stronie support.dell.com podajesz Service Tag swojego kompa i masz m.in. specyfikację swojego egzemplarza. Jest to o tyle ważne, że czasem identyczne modele posiadają różną specyfikację, np. jeden ma złącze M.2 a drugi w tym miejscu tylko jakieś wykastrowane PCI lub złącze do modemu.

Aktualnie padł, chyba, dysk SSD. Jedno co mnie zastanawia czy warto na
nim na nowo stawiać system a dane na dodatkowym dysku? Czy też kupić od
razu dwa nowe dyski?

Niestety z SSD nie mam doświadczenia w kwestii co zrobić dalej jak się
posypie system z powodu dysku.

Posypał się logicznie czy fizycznie? Z jakiego powodu?

Generalnie SSD to "trudny" temat. Fizycznie to często pada raz a dobrze. Jeśli logicznie, to różnie: może być kontroler, może być przegrzanie, a może czynnik zewnętrzny (zasilanie, magistrala, program, wirus, itd.).

--
Pozdrawiam.

Adam