Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] exFAT (zalety/wady), a może jakiś inny system plików?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] exFAT (zalety/wady), a może jakiś inny system plików?
From: Krystek <spamtrap@krystek.art.pl>
Date: Mon, 11 Jun 2018 15:00:19 +0200
Kupiłem niedawno dysk 1TB jako dodatkowy magazyn na pliki. Na razie leży i czeka na odpowiedni moment. Mój nowy aparat cyfrowy zapisuje zauważalnie większe pliki w stosunku do starego, a i wideo od czasu do czasu kręcić nim zamierzam, stąd potrzeba kolejnego urządzenia do przechowywania danych. Na dysku w komputerze już zaczyna się robić ciasno i co jakiś czas rzadziej używane pliki przerzucam na zewnętrzne dyski.

Moje pytanie dotyczy wyboru systemu plików: czy ktoś na co dzień korzysta z exFAT-a? Aparaty cyfrowe i kamery wideo pliki o wielkości zapisują na nośniki sformatowane w exFAT. Czy warto „pchać się” w ten system dla zewnętrznego dysku? Zakładam, że oprócz zdjęć i plików wideo z czasem mogą pojawić się i inne formaty na tym magazynie. Czy taki macOS/X albo Linux bez problemu odczytają pliki (a co ważniejsze: czy bez problemu zapiszą pliki na dysku z takim systemem plików)? Generalnie: czy jest czego się bać?

Pozdrawiam

K.

--
http://www.krystek.art.pl/