Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] [OT] Stacja pogodowa wi-fi.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] [OT] Stacja pogodowa wi-fi.
From: t-1 <t-1@todlaspamu.pl>
Date: Wed, 23 May 2018 13:06:46 +0200
W dniu 2018-05-23 o 08:52, ń pisze:
Od jakiegoś czasu rozparowuje mi się zewnętrzny czujnik stacji pogodowej z bazą.
Prawdopodobnie na pasmo 2,4 GHz (?). Śmietnik tu w eterze taki, że mysz wi-fi ma mniejszy
zasięg, niż na ogonku. Czy jakimś oprogramowaniem na PC sprawdzę, "co piszczy w
eterze" poza normalnymi kanałami wi-fi? Czy urządzenia takie jak stacje pogodowe
itp. mają swoje poprzydzielane kanały, czy raczej dowolność w jakimś zakresie pasma? BTW
czujka ma wybór mikroprzełącznikiem 1 - 2 - 3 i na tym pierwszym domyślnym kanale stacji
jest zdecydowanie najgorzej (zapewne mało kto przełącza na inny, niż domyślny).

Możecie polecić jakąś niedrogą zewnętrzną czujkę temperatury, którą dałoby się
odczytywać na PC, Androidzie i iPhonie?

Nie spotkałem stacji z czujnikiem pracującym na 2,4GHz. choć nie twierdzę, że takie wynalazki nie mogą istnieć.
Mają z reguły czujniki na 433 lub 868 MHz.
A jeśli obsługują WiFi to do komunikacji komputera ze stacją.
Czujniki nieraz się psują.
Mi w okresie ok. 10 lat uszkodziły się 3 z 6.