Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: Zaufanie ;) do dysk�w

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: Zaufanie ;) do dysków
From: "miumiu" <aac@bbd.pl>
Date: Mon, 21 May 2018 12:05:42 +0200

> Piszê, aby przestrzec przed rzekomym bezpieczeñstwem dysków
> le¿±cych latami w biurkowych szufladach... WDC od³o¿y³em oko³o
> marca 2011 roku -- od tamtej pory móg³ byæ czytany sporadycznie...
> Ust±pi³ miejsca Seagatowi.
>
> Najwyra¼niej uszkodzony jest pocz±tek WDC...
> B³êdy czytania s± powtarzalne.
> (te same miejsca s± nieczytelne -- raz
> tak czytaj± siê, raz inaczej...)

Moze sterowniki masz niewlasciwe? Ja kiedys mialem plyte Epox KTA3+. Full
wypas na owe czasy z gornej polki. Po zainstalowaniu systemu najpozniej po
godzinie system sie rozsypywal, rzucal bledami az w koncu przestawal
dzialac. Okazalo sie ze przy zapisie plikow rowno co ktorys bit byl blednie
zapisywany. Tak dzialo sie na oryginalnych sterownikach producenta
dolaczonych do plyty glownej. Sciagnalem z internetu inne sterowniki w innej
wersji i nagle wszystko zaczelo normalnie funkcjonowac. Tak ze bledy przy
zapisywaniu plikow moga byc spowodowane niewlasciwym sterownikiem a nie
samym hardwarem.

Pzdr