Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jakim programem przywraca się obrazy zrobione Clonezillą?
From: Irokez <no.email@wp.pl>
Date: Tue, 3 Apr 2018 23:41:59 +0200
Jeszcze jedno możesz wcześniej spróbować.

Odpalić bootloadera z karty na 2ndMa i z boot: wpisać Linux (czy co tam
masz w menu) root=/dev/hdXY <-- gdzie jest root czyli np.;

boot: Linux root=/dev/hdc5

Wtedy będziez wiedział z którego zabutuje i odpalisz jednocześnie tak jak ma
być docelowo. Potem poprawisz lilo.conf, odpalisz lilo i powinno się
udać.

Ok, udało się coś, aby wpisać root= przy botowaniu trzeba wcisnąć TAB :)

No więc próbuję na tym ASUS'ie jako slave odpalić (bo na przejściówce mam zworkę i mogę szybko w te i we wte, poza tym na Asusie chodzą Live, a jak opanuję hdb1 na Asusie to i opanuję hdc1 na staruszku)

wciskam TAB, wklepuję Linux root=/dev/hdb1
I jest pięknie.. tylko chce teraz "repair filesystem" zrobić, ale nie podoba mu się:
fsck.ext2: Filesystem has unsupported feature(s) (/dev/hdb1)
e2fsck: Get a newer version of e2fsck!

jak nie urok to sraczka.

Uruchamiam więc Fedora-KDE-Live-i386-26, robię fsck -r na tym dysku, wracam do bootowania i znowu pisze że musi przeprowadzić test i wskakuje w tryb naprawy ale nie zrobi tego bo fsck.ext2 nie obsługuje partycji ext2.
Ręce i cycki opadają.
Jutro chyba jeszcze raz zrobię obraz i poćwiczę.

Dwóch rzeczy nie wiem.

- jak zedytuję lilo.cfg jak to ruszy
- nie wiem po co edytować coś co ma dobry wpis
- dlaczego przyjmuje parametr root=/dev/hdb1 przy bootowaniu a olewa ten wpis w lilo.cfg

ps. fajne stronki:
https://www.tldp.org/HOWTO/LILO.html
http://www.tldp.org/HOWTO/BootPrompt-HOWTO.html

--