Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Zmniejszenie mocy PC

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Zmniejszenie mocy PC
From: Tomasz Stiller <kaszel@lexx.eu.org>
Date: Mon, 12 Mar 2018 21:55:49 -0000 (UTC)
On Mon, 12 Mar 2018 22:04:13 +0100, Sebastian Biały wrote:

> Zakładam ze nie chcę wydać >200zł <300zł na taki eksperyment bo wchodze
> wtedy w zakres płyt z procesorami Intela N które sa energooszczedne i
> dośc szybkie. Na razie więc rozglądam się co można ze staroci.

O jakich to procesorach N mówisz? O Takim N3160 w którym wspomniałem?
Przecież to nie jest nic innego, jak odgrzewany kilka razy Atom. Te
rdzenie nie mają wiele wspólnego z wydajnością :)

> Płyta którą proponujesz jest w zakresie cenowym w którym moge mieć kilka
> innych wariantów o podobnej mocy, często od razu z CPU.

Obawiam się, że nie kupisz żadnego zestawu o takiej wydajności i takim
poborze mocy w tej cenie :) No chyba, że pomylisz się o kilkadziesiąt W i
zestaw będzie wciągał 30W w idle. Wierz mi, przerabiałem to jakiś czas
temu.

> To raczej zabawa, prawdopodobnie na koniec kupię porządną płyte
> energooszczedną jakie padły w tym i sasiednim watku a nie bedę bawil się
> w odkręcanie starych CPU.

No to się nie baw, tylko kup sprawdzone rozwiązanie od razu. U mnie to
jest już któraś generacja sprzętu kupowana z nastawieniem na zużycie
energii. Doszedłem już do takiego poziomu, że monitor pobiera mi więcej
energii niż trzy kompy ze switchem razem wzięte :)

        Tomek