Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Zmniejszenie mocy PC

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Zmniejszenie mocy PC
From: Roman Tyczka <noemail@because.no>
Date: Sun, 11 Mar 2018 20:37:48 +0100
On Sat, 10 Mar 2018 21:54:37 +0100, Sebastian Biały wrote:

> Taki na przykład AMD 64 x2 4000+ zkręcony najniżej jak się da zmienia
> pobór mocy z 70W na 50W. Liczone od strony zasilacza, płyta nie zawiera
> żanych peryferiów.
>
> Kiepsko i to bardzo.
>
> Pytanie więc brzmi: jaka platforma powinna dać rade zjechać absurdalnie
> nisko i jeszzcze być rozsądnie tania? Nie mam żadnego C2D do zabawy wiec
> nie wiem ile dam rade uciąć z poboru mocy. Nie mam tez ix aby to sprawdzić.

Myślę, że im starszą platformą będziesz się bawił tym będzie gorzej. Od
kilku lat bycie "zielonym" jest jednym z ważniejszych kierunków
optymalizacji elektroniki i niestety, aby minimalizować kwoty przelewów do
dostawcy prądu powinieneś szukać nowych konstrukcji, które po pierwsze są
produkowane w niższej litografii, po drugie mają zaimplementowane
wewnętrzne rozwiązania potrafiące wyłączać fragmenty układu w celu redukcji
poboru mocy i temperatury. Zakup będzie droższy, ale się szybciej zwróci.

--
pozdrawiam
Roman Tyczka