Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Komputer do oglądania TV

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Komputer do oglądania TV
From: z <z@z.pl>
Date: Sat, 31 Mar 2018 10:39:25 +0200
Jako że kablówki lecą sobie w ... (mecze bundesligi np.)
Rezygnuję z dekodera (jednego) i przestawiam się na oglądanie przez net.

W UPC mam Horizon.tv (z zastrzeżeniami działa) Prawdopodobnie będzie Eleven i czasami C+
Wszystko po sieci.

Teraz pytanie o komputer.
Do tej pory był to Intel Pentium G4400 8GRam, SSD i jakaś zwykła pasywna GPU 2 Gigowa. Do tego podpięte przynajmniej 2 monitory FHD

Zaczyna mi to nie wystarczać :-) Gdy odpalę takie 2 okienka z tv i chcę jeszcze popracować czy płynnie przeglądać www zaczyna to zwalniać
Wiem że net "puchnie" ale żeby aż tak?
O dziwo nie zawsze CPU 100% użycia. Net szybki po kablu nie Wifi a każde okno oddzielnie działa wyśmienicie.

Co wymienić?
- procesor na jakieś i5
- czy GPU na jakiegoś GTXa 960 (w morę przez tych kopaczy wszystko takie drogie)
- czy jedno i drugie

Z jednej strony te wszystkie streamy trzeba zdekodować (CPU) (a może PGU też coś pomaga?) a z drugiej obsłużyć wydajnie te wszystkie pixele (a będzie ich tylko więcej) ;-)