Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Samorozładowanie Laptopa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Samorozładowanie Laptopa
From: Marek S <precz@spamowi.com>
Date: Mon, 20 Nov 2017 02:23:16 +0100
Witam,

Od samego początku miałem problem z Lenovo Ideapad Z710. Wygląda to tak, że ładuję go do np. 60% (tryb ochronny włączony), odpalam go po 2 tygodniach i ... ledwo wystartuje a kończy już współpracę. Ale zdarza się, że nic takiego się nie dzieje. Po leżakowaniu jest w pełni naładowany.

Nie dalej jak 2 dni temu naładowałem go do 60%. Odpalam dziś ... ma 57%. Pozwoliłem mu popracować aby dokonał realnego pomiaru pojemności - po 2 minutach miałem już 7%. To rekord.

Żadne Windowsowe timery nie wchodzą w grę gdyż Laptop zawsze jest wyłączany. Nie ma jak się zatem wybudzić w torbie.

Co ciekawe - gdy bateria rozładuje się do zera, to zawsze parę minut po włączeniu otrzymuję komunikat, że mam podróbę i nie będzie ona ładowana. No i faktycznie nie jest. Zawsze też program monitorujący baterię wyłącza tryb ochronny. Gdy wyłączę laptopa, wyjmę i włożę zasilanie a następnie odpalę system - ładuje się poprawnie... aczkolwiek do 100% gdy zapomnę o przywróceniu zgubionych ustawień w/w aplikacji.

Czy jest sens drążyć problem, czy też żyć z tym?

--
Pozdrawiam,
Marek