Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jaka nagrywarka DVD?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jaka nagrywarka DVD?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Sun, 12 Nov 2017 02:17:06 +0000 (UTC)
On 2017-11-10, Marek S <precz@spamowi.com> wrote:
> Raz na rok zamawiam płytę DVD z aktualizacjami, Zawsze jest ona czytana
> perfekcyjnie (GB danych). Te płyty są również nagrywane. Kolor nośnika
> podobny, niebiesofioletowy. Gdy sklonuję tę płytę - zwalnia, zacina się
> lub czasem w ogóle nie da się jej odtworzyć. Przy kilku próbach
> przejdzie, ale to nie satysfakcjonuje. Prędkość nagrywania nie ma znaczenia.
>
> Wniosek z tego jest taki, że jakość nagrania jest kiepska, mimo iż PCty
> bez problemów ją odtworzą. Używam nagrywarki LG BR-DVD a także w innym
> kompie - nagrywarki DVD, też LG. Przypuszczam, że problem jest natury
> [...]

A ten problem występuje przy kopiowaniu konkretnych płyty od jednego
wydawcy/dostawcy czy wielu różnych płyt z różnych źródeł?

Przyszło mi do głowy, że może są one zabezpieczone w ten sposób, że
jakiś "bit" jest nagrywany celowo "słabiej" w związku z tym jak robisz
kopię to raz ten "bit" jest czytany jako 0 a raz jako 1.

Tak się kiedyś zabezpieczało dyskietki przed kopiowaniem.

--
Marcin