Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] TCG Opal

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] TCG Opal
From: "Piotr C." <piotr@mabanana.com.delete.pl>
Date: Thu, 9 Nov 2017 20:10:49 +0900
Dyski SSD m.in. Samsunga mają taki ficzer - ciekawa sprawa, sprzętowe kodowanie
AES. O implementacji jest jednak baardzo niewiele w sieci i przeważnie opiera
się o windowsowego bitlockera - nie interesuje mnie to rozwiązanie, chciałem
coś w warstwie niższej. Z tego co czytałem dyski z TCG Opal posiadają możliwość
autoryzacji przed uruchomieniem sektora rozruchowego, czyli podobnie jak działa
truecrypt - po uruchomieniu komputera (laptopa) podajemy hasło i w razie
powodzenia uruchamiany jest system, dalej - szyfrowanie jest zupełnie
przezroczyste i nie ma potrzeby żadnych driverów, nie ma też znaczenia jaki
jest system.
1. czy dobrze to rozumiem?
2. co w sytuacji wybudzenia z uśpienia - komp nie startuje wówczas z sektora
startowego, a dysk po braku zasilania bedzie wymagał hasła. Czy może w
normalnym uśpieniu podawane jest nadal zasilanie, a jedynie wysłana komenda
uśpienia?

pozdrawiam

  • [PECET] TCG Opal, Piotr C. <=