Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] szukam cichej klawiatury?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] szukam cichej klawiatury?
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Fri, 3 Nov 2017 10:40:34 +0000 (UTC)
On 2017-11-03, BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow> wrote:
> Ja tylko ze słyszenia, sam to się nie znam:
> wykonalne, ale trzeba złamać szyfrowanie przekazu. Podobno dla fachowca
> żaden problem, acz wymaga sporo "materiału porównawczego". Tu dodam
> własne spekulacje:

Dość popularna klawiatura Logitecha MK270 ma przekaz kodowany 128bit
AESem. Nie twierdzę, że nie jest to hakowalne, ale nie specjalnie widzę
to jako "żaden problem".

> najlepszym mat. porównawczym będzie rejestracja sygnału radiowego
> połączona z obserwacją (kamera) tego, jakie klawisze są wciskane.

Wątpię aby to było takie proste. Nie sledze za głęboko spraw
bezpieczeństwa, ale ochorna przed taką formą ataku, wydaje się dość
oczywista i łatwa MZ do zaimplementowania.

> n.p. na odporności mechanicznej. Do słabszych zaliczyć (podobno) można
> klawiatury via Bluetooth, i to już bez żadnego skorelowania z

Nawet początkowe wersje protokołów BT (1.0 etc.) zawierają kodowanie
pakietów, a wiele prostych klawiatur bezprzewodowych pracujących w
zakresie 2.4GHz nie ma żadnego kodowania.

--
Marcin