Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] jaki router wifi?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] jaki router wifi?
From: Poldek <pugilares@interia.eu>
Date: Fri, 20 Oct 2017 13:12:51 +0200
W dniu 2017-10-20 o 00:22, Bolko pisze:

100 Mbit nie ma sensu. 1 Gbit musi być.
Proponuję stary, ale jary Netgear WNR3500L v2 i wgranie Tomato by Shibby.

i z obsługą jumbo frame koniecznie :)

Może być, chociaż u siebie nie zauważyłem różnicy na plus, a raczej przy włączonych jf transfer na minus.

a na poważnie to ja bym powiedział że standard AC ma sens.

Pod warunkiem, że urządzenia po odbydwu stronach mają AC, a nie tylko router AC, a komputery zwykłe N300 na 2.4 GHz :-)

sam w mieszkaniu kułem podłogę żeby kabel pod NAS-a puścić
żeby było szybciej
ale jak przychodzi co do czego  i tak wole po wifi
pchać zdjęcia czy filmy bo mi się z kablami
nie chce już bawić

Zupełnie odwrotnie niż u mnie. Przez WiFi tylko smartfony się łączą. Komputery, NASy, playery sieciowe itp. mają wetkniętą wtyczkę gigabit i jest spokój. Mieszkam w bloku. Ostatnio - odkąd UPC masowo wprowadziło urządzenia z 5GHz, to nawet na 5GHz muszę co chwilę bawić się z dobieraniem kanału, żeby jakoś w miarę działało. Na 2.4 GHz to już od lat można sobie najwyżej maila odebrać/wysłać, bo pasmo jest tak zaśmiecone, że nic więcej nie ma sensu na WiFi, szkoda nerw. No i po co niepotrzebnie się dodatkowo napromieniowywać, jeśli kablem idzie szybciej i zawsze stabilnie.