Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Dyski optyczne kontra HDD - założenia

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Dyski optyczne kontra HDD - założenia
From: Borneq <borneq@antyspam.hidden.pl>
Date: Sat, 7 Oct 2017 19:55:34 +0200
Nie mówię już o tym że HDD są znacznie większe nawet od BluRay.
Chodzi mi o to, że od czasów CD założono jedną spiralną ścieżkę. To komplikuje odczyt, powoduje że przy nagrywaniu może coś nie pójść. Wczoraj odczytywałem płytkę BluRay, albo coś z płytką było albo z laserem, ale były problemy. I napęd usiłując wielokrotnie przeczytać blok, to przyśpieszał to cofał. A gdyby były sektory jak w HDD to obracał by się kilka razy nie przesuwając głowicy. Losowe skoki do dowolnego miejsca były by wielokrotnie szybsze.

Petabajtowy dysk optyczny:
https://en.wikipedia.org/wiki/Hyper_CD-ROM

Aby to miało sens, musiał by być nagrywany w wielu sesjach, w tym niektóre mogły by zakończyć się fiaskiem ale cała płytka nie była by oznaczona jako uszkodzona.
Poza tym musiałby mieć sektory a nie spiralę.