Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] YOGA 520-14IKB 80X800HUPB

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] YOGA 520-14IKB 80X800HUPB
From: Poldek <pugilares@interia.eu>
Date: Tue, 3 Oct 2017 19:55:51 +0200
W dniu 2017-10-03 o 18:03, JoteR pisze:
"Poldek" napisał:

Oglądam a tam nie ma RJ45. Jak to tak tatko?

Ale po co ma miec?
Kto dzisiaj w laptopach (zwlaszcza 14") uzywa kabla? 1% uzytkownikow?
Wifi juz doroslo (AC) i jest wystarczająco szybkie (do wiekszosci zastosowan).

WiFi nadaje się do przeglądania internetu, przesłania paru plików w sieci lokalnej raz na jakiś czas. W zastosowaniach polegających na intensywnym korzystaniu z sieci lokalnej gigabit ethernet jest nie do przecenienia.

"Młodzież kupiła YOGA [...]"
Raczej nie na serwer plików... ;->

Nie mam pojęcia na co młodzież kupiła. Laptopa na serwer nie polecam. Dobry laptop biznesowy nadaje się na klienta plików i nie tylko plików. W dzisiejszych czasach faktycznie jest taka tendencja, że nie wiadomo dlaczego w laptopach przestali wkładać karty gigabit LAN, tylko nastąpiło cofnięcie w rozwoju i jeśli już jest LAN, to przeważnie fast ethernet. Pamiętam w 2008 roku wybierałem laptopa - każdy jeden oglądany model miał gigabit. Dziewięć lat później jest to dziesięciokrotnie wolniejszy LAN.