Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Co wybrać z dostepnych platform, niekoniecznie najnowszego

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Co wybrać z dostepnych platform, niekoniecznie najnowszego
From: micol <123@google.com>
Date: Fri, 29 Sep 2017 23:55:08 +0200
Cześć.

Mam Phenoma II 720. W zasadzie mi wystarcza, nawet do pogrania raz na jakiś czas.

Ale czas na zmiany. Rozglądam się za czymś *znacząco* nowszym (szybszym) i nie zbyt drogim.

Już myślałem że Ryzen rozwiazuje kilka moimch problemów a tu się nagle okazało że na powazne problemy z techniką NPT (kvm na tym cierpi) a ponadto Android studio *nadal* go nie obsługuje pod windowsem więc musze robić niepotrzebny dualboot z Linuxem, co utrudnia życie.

Dodatkowo musiałbym wyrzucić moje DDR3 a zakup 8GB DDR4 jest zastanawiająco nieopłacalny zaś opłacalna sprzedaż DDR3 w czterech kościach mało prawdopodobna.

Potrzebuje się niestety bawić wirtualizacją wliczając w to wirtuzliację IO. Czyli niestety nowsze generacje Inteli.

No i docieramy do mojego pytania:
Zakładając że chcę:
a) wydać jak najmniej
b) zainstalować przynajmniej 2x moc obliczeniową Phenoma II 720
c) wykorzystać pamięci DDR3 które mam
d) dostać USB3
e) nie musi mieć gfx, ale jak ma mieć to od razu OpenCL.
f) musi odpalać emulator Dolphin na pelnej prędkości ;) Dla Phenoma oznacza to pi x drzwi 4GHz, zakładam że nowsze cpu bedzie mialo mniej GHz przy tej samej wydajności.

W jakis socket powinienem uderzyć? W Intelu socketów jak mrówków, kazdy ma jakieś wady, ceny czasem zdumiewające, starsze sockety potrafią mieć droższe płyty i cpu niż nowsze. Jakaś konkretna kombinacja socket + cpu była by sensowna na chwile obecną? Oczywiście rozmawiamy o sprzecie używanym.

Jesli niedrogo uzywany to moze poleasingowego Della np. 3020/7020/9020 (modele z przed 3-4 lat) z USB3.0, i5 haswell ze zintegrowana grafika (najlepiej HD 4600). Albo HPka.