Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] AOMEI -- zabójca partycji?...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] AOMEI -- zabójca partycji?...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 13 Aug 2017 14:45:08 +0200

"Eneuel Leszek Ciszewski" omn5gi$mi8$1@node2.news.atman.pl

Odpaliłem AOMEI, skróciłem partycję, zamieniłem MBR na GPT,
po czym chciałem ponownie mieć MBR, co nie tylko nie udało
się, ale co poskutkowało utratą partycji...

Proces powtórzyłem dwukrotnie -- tracąc tę partycję też dwukrotnie.

Koleje podejście:

- pod W10 MBR-->GPT                 powodzenie
- pod WXP GPT-->MBR                niepowodzenie

  Niestety, obecna operacja została anulowana!
  Kod informacji: 45
  Opis: Failed to initialize this disk.

  Co oznacza Kod Informacyjny? Sprawdź tu:
  http://www.disk-partition.com/help/errorcode.html

Widzę w AOMEI kolejną ciekawostkę -- po operacji na dysku 2 przełącza
się na dysk 0, dzięki ;) czemu nieuważny obsługant zacznie zabawę
z dyskiem 2 a skończy ;) z dyskiem 0 wbrew swym intencjom. ;)

Zamiana MBR na GPT dodaje partycję wielkości 3.9 GB na początku HDD.
Trzeba ją skasować i szukać skasowanej partycji ,,wszędzie'' -- 'Scan
all sectors'. Poszukiwania trwają parę sekund -- może nawet mniej niż
dwie sekundy. Odzysk to kolejna chwila.

Pod WXP nie widzę dysków GPT.

--
_._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'

OE na VBOXie pracuje raczej ;) ślamazarnie, co widzę teraz, gdy ślę post spod WXP...