Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Komputer się wyłącza pod dużym obciążeniem.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Komputer się wyłącza pod dużym obciążeniem.
From: "Marcin G." <sq9etc_usun_to_@poczta_usun_to_.onet.pl>
Date: Fri, 11 Aug 2017 11:07:19 +0200
Użytkownik "DominikAłaszewski" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:olc5rb$rvn$1@node1.news.atman.pl...

Dnia 27.07.2017 Marcin G. <sq9etc_usun_to_@poczta_usun_to_.onet.pl> napisał/a:

> Temp. wg CoreTemp maks 62 st. C, ale duża różnica między rdzeniami, > dochodzi
> do 8 st. C.

A ustala się wcześniej, czy rośnie do momentu wyłączenia?

Bo w zasadzie chyba jedyna łatwa do wykonania "naprawa"
to poprawa chłodzenia procesora- może pasta wyschła, radiator
nie dolega (np. krzywo przypięta zapinka) itp.

> Napięcia w BIOS-ie wyglądały OK, ale w nie nie wierzą zbytnio.

W BIOS raczej nie, bo się uruchamia. Można próbować je monitorować
pod obciążeniem- do momentu wyłączenia, czy coś się nie zmienia,
ale jeśli zasilacz działa OK z inną płytą, to pewnie nie to
(choć teoretycznie uszkodzona płyta może ciągnąć dużo za dużo
prądu na którymś kanale zasilania).

Jest coraz gorzej. Wczoraj uruchomiłem problematyczny zestaw po ok. tygodniowej przerwie i teraz zamyka się nawet bez obciążenia. Pomierzę jeszcze napięcia, o ile zdążę zanim się wyłączy. Na tym sprawnym zestawie mierzyłem na luzie i pod obciążeniem wszystkie napięcia na tej duże wtyczce od zasilania płyty i były w porządku moim zdaniem.

Pozdrawiam,
Marcin G.