Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Podłączenie starego zewnętrznego dysku twardego

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Podłączenie starego zewnętrznego dysku twardego
From: knrdz <xaeqm@tnmrgn.cy>
Date: Sun, 13 Aug 2017 13:40:43 +0200
W dniu 13.08.2017 o 10:04, JoteR pisze:

Nie chcę. Bazuję na cenach "sklepowych". Bo udzielanie porad typu "do
backupu swoich danych kup se dysk na bazarze" uważam za nieodpowiedzialne.

"Do backupu danych używaj 25-letniego dysku z szuflady" to już jest OK?

Dysk wytargany z laptopa (bo np. znajomy wymienił na SSD) też podłączy
bezpośrednio do płyty? Przydałaby się odpowiedź wątkotwórcy na pytanie, czy
to jest jednorazowa akcja, czy może planuje podłączać coś jeszcze. Ja na ten
przykład co i raz coś podłączam, a ostatnio kombinuję, jak podłączyć do
laptopa dysk SCSI ;->

A nie? W drugą stronę byłby problem (wymagający +12V 3.5" podłączany do notebooka), ale czemu dysku z laptopa miałby nie podłączyć do stacjonarki wyposażonej w porty SATA, tymi samymi kablami którymi podpina dyski 3,5"?

Z tym 25-letnim to nie przesadzajmy (w 1992 r. dyski miały pojemność liczoną
w MB), ale generalnie masz rację, podobnie jak Jacek. Tyle, że wątkopodawca

Ano, przesadziłem, ale niewiele - w 1998 kupiłem dysk 10GB, w 2001 miałem już 100GB, wiec 40 były standardem jakieś 17-18 lat temu.