Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Komputer się wyłącza pod dużym obciążeniem.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Komputer się wyłącza pod dużym obciążeniem.
From: "Marcin G." <sq9etc_usun_to_@poczta_usun_to_.onet.pl>
Date: Thu, 27 Jul 2017 08:05:25 +0200
Mam zabytkową płytę Gigabyte GA-G41MT-D3 z zintegrowaną grafiką:
http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-g41mt-d3_13#kf

z nieprzetaktowanym procesorem:
https://ark.intel.com/pl/products/42801/Intel-Pentium-Processor-E5700-2M-Cache-3_00-GHz-800-MHz-FSB

do tego 2 + 4 GB RAM DDR3.
Po obciążeniu Prime95 po kilkudziesięciu minutach komputer  się wyłącza.

Mam też inną płytę Foxconn P35A-S z Intelem E2160 przetaktowany o 60 % i 2 * 2 GB RAM DDR2 + karta graficzna i ten zestaw po włożeniu to tego samego kompa działa stabilnie. Wydaje mi się, że przyczyną nie jest pamięć, ponieważ próbowałem wkładać moduły pojedynczo, również w różne gniazda i efekt ten sam. Zasilacz chyba też nie, ponieważ wydaje mi się, że drugi zestaw jest bardziej prądożerny ze względu na starszy procesor i zewnętrzną kartę graficzną. Mogę jeszcze zamienić procesory, ale wydaje mi się, że winna może być kiepska sekcja zasilania Gigabyte.
Jak zdiagnozować przyczynę problemu?

Pozdrawiam,
Marcin G.