Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] RAM dedykowany tylko dla płyt AMD, a RAM uniwersalny.

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] RAM dedykowany tylko dla płyt AMD, a RAM uniwersalny.
From: Irokez <no.email@wp.pl>
Date: Wed, 5 Jul 2017 18:26:24 +0200

Pamiętam RAMki do BX -- bodajże.

Problemem była stronniczość -- jedne były dwustronne, inne były jednostronne. Nawet kiedyś wiedziałem, o co w tej stronniczości wędruje -- i dokąd. (bo ja
akurat potrzebowałem takich ,,do BXa'', choć miałem Athlona 500 MHz)

"Stronniczość" istnieje do dzisiaj.
Trzeba rzucić okiem jaka organizacja pamięci jest obsługiwana przez dany chipset/procesor zwłaszcza jeśli ma on kilka lat. Na przykład Intel H55 Express - obsługuje do 16GB więc kupiłem sobie 4 sztuki 4GB. Niestety single-sided zamiast double-sided. Płyta nie wstaje.

Zdrówko

--
Irokez