Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Mam krótką pamięć...

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Mam krótką pamięć...
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Thu, 1 Jun 2017 17:32:58 +0200

"Eneuel Leszek Ciszewski" ogp7gc$a2b$1@node1.news.atman.pl

0> Szybkość: 2133 MHz
1> DDR4 2400 (1200MHz)
2> Memory Speed:  1200.5 MHz (DDR4-2400 / PC4-19200)

Więc jak/ile?

- 17000 MB/s czy 19200 MB/s?
- 1066 Mhz czy 1200 Mhz?
- PC4 2133 czy PC4 2400?

Raczej 8 GB -- choć i tego nie wiem, ile można dać maksymalnie.

I czy 4+8 będzie OK.

12 GB wystarczy mi w zupełności -- na razie. :)

Po przebootowaniu wiem, że nie wiem, ;) jak przestawić na te 2400.

-===-

OE na VBoxie nie chce DBXów na ,,netowym'' (de facto -- na rzeczywistym)
dysku, podczas gdy ten sam OE na tym samym (nawet dosłownie na tym samym,
bo sklonowanym) WXP na VM współpracuje bezproblemowo... Różnica w szybkości
(delikatnie ujmując) pomiędzy dyskiem emulowanym i rzeczywistym (widzianym
przez WXP jako netowy) zasadnicza... ;)

VBox:

- zainstalowałem (w lutym br.) WXP od nowa
- wstukałem stosowne kluczyki
  [albo stacyjki lub zameczki -- nie pamiętam]

OE nie łyka DBXów na rzeczywistym dysku!

Pomyślałem, że może zapomniałem, które kluczyki [do których
zameczków?] więc rzuciłem okiem do strony Bartka, ale nie
znalazłem tam niczego ciekawszego...

- sklonowałem chodzący WXP z F-S

OE nie łyka DBXów na rzeczywistym dysku,
ale OE łyka DBXy na emulowanym dysku.

Wróciłem do zainstalowanego od nowa.

OE łyka DBXy na emulowanym dysku, ale
(rzecz jasna) nie łyka na rzeczywistym.
Więc wiem, że nie w kluczykach problem...

VM:

- sklonowałem nowy WXP z VB
  (przed przekluczeniem -- bo pomyliłem się)
- odpaliłem OE... Opss...
- wywaliłem kluczyki
  (chyba zbyt wiele, ale to drobiazg)
- wwaliłem stosowne kluczyki

OE łyka DBXy na rzeczywistym dysku.

Nie sprawdziłem, czy łyka także DBXy na
emulowanym, ale dlaczego miałby nie łykać...

Więc dylemat -- VBox czy VM?...
A jeśli VM -- czy postawić WXP od nowa WXP?...

Z nudów zacząłem bawić się Reactami i innymi...

Przy okazji -- ani VB, ani VM nie widzi SD, choć (i VB, i VM)
widzi USB... Gdyby SD była widoczna -- może warto ;) by było
umieścić DBXy na SD i obrabiać różnymi OE, na różnych kompach?... ;)

Poniższe WXP:

- dawny blaszak z okrojonym WXP
  (chodzący WXP mieści się bez
  trudu na partycji o pojemności 1 GB)
- atomowy netbook z W7S (i WXP na VB)
- notebook F-S z WXP (i WXP na VB)
- notebook Acer z W10 (i WXP na VB oraz na VM)

pasują do tych samych DBXów. Mam jeszcze bakapy
przeróżnych WinDosów pasujących do tychże samych DBXów.
Samych m@il w tych DBXach mam ponad 5 GB...
Do tego grupy dyskusyjne...
W wielu katalogach OE miałem ponad 10 (dziesięć) tysięcy m@ili...
Startowało to pod W95 przed kilkunastu laty, jeszcze w wieku XX.

[czy takie gromadzenie i pielęgnowanie pretenduje
czynownika ;) do grona ludzi umysłowo chorych?]

-=-

Więc jak?

- 2133 czy 2400?
- czy 8 GB będzie OK jako dokładka do obecnych 4 GB?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._. http://danutac.bialystok.pl .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://eneuel.w.duna.pl  '.O_'