Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Monitor LCD 20" rozdzielczość pozioma 1400 vs 1600 ?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Monitor LCD 20" rozdzielczość pozioma 1400 vs 1600 ?
From: Maciek <maciek@nospam.pl>
Date: Mon, 27 Mar 2017 19:05:25 +0200
W dniu 2017-03-27 o 17:15, Swift pisze:
> Pytam, ponieważ dalej używam wysłużonego Samsunga (CRT). Czy w
> przypadku monitora LCD 20 calowego o klasycznych proporcjach 4:3,
> różnica między rozdzielczością poziomą między 1400 a 1600, czyni w
> praktyce dużą zauważalną różnicę ? Pomijając rzecz jasna wpływ jakości
> karty czy rodzaju połączenia VGA, DVI itd.
Policz sobie. Ja mam jeszcze stary monitor 19" z rozdzielczością
1280x1024 (około 375x300mm) i jest to dla mnie rozdzielczość komfortowa.
Rozmiar piksela to około 0.3mm. Przy przekątnej o cal większej pewnie
będziesz miał piksel 0.3mm przy rozdzielczości 1400 i 0.25 przy 1600.
Różnica 20%, więc może być mniej komfortowo z czytaniem tekstu, ale
wiele zależy od Twojego wzroku. Niektórzy lubią FullHD na laptopie
15.6", ja dziękuję :-)

--
Pozdrawiam
Maciek