Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dysk pada?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dysk pada?
From: Krystek <spamtrap@krystek.art.pl>
Date: Sun, 05 Mar 2017 02:15:29 +0100
W dniu 2017-03-04 16:41, sczygiel@gmail.com pisze:
W dniu sobota, 4 marca 2017 01:50:32 UTC+1 użytkownik Krystek napisał:

Nie jest tragicznie.
Czasem dyski jeszcze w fabryce maja ten parametr podniesiony.
Ale jesli ci sie on zacznie podnosic to bym z niego zrobił magazyn przenosny a
system
postawił na innym dysku.

To właśnie mi chodzi po głowie - magazyn danych na mniej ważne rzeczy. CrystalDiskInfo określa stan jako "dobry".

Aby sie upewnić musiał byś zrobić mu full skan z zapisem. To przecwiczy cala
powierzchnie i
dysk bedzie miał szansę sprawdzić swój stan w kazdym sektorze...

Ale moze sie wtedy okazac ze w miejscach gdzie nie dokonywałeś odczytów/zapisów
dysk jest
uszkodzony i wtedy sie ujawni utrata danych...

A jaki program byś do tego polecił? Bo ja - z reguły - gdy trafia do mnie dysk, który mogę wykorzystać na inne cele to robię wymazywanie całego dysku z nadpisywaniem 0 i kasowaniem boot sectora. Wtedy nawet drobne błędy w sektorach potrafią zniknąć na zawsze i porządkuje się struktura dysku. Kilka razy tak miałem, że dysk, który wykazywał jakieś błędne sektory po takiej operacji wracał do zdrowia i już nigdy mu więcej błędy nie wyskakiwały.

Tak więc przed całą akcją zrób backup :)

Pewnie najpierw zrobię klonowanie na ten 160GB a potem mógłbym testować. To jest dysk (ten 320GB) kupiony razem z komputerem - poleasingowcem. A że komputerek jest mały, mało też prądu bierze to chciałem go (kiedyś) rozbudować. Miałem na oku nawet dysk SSD do tego komputera i poważnie nosiłem się z inwestycją w niego, ale gdy w ciągu 3-ech ostatnich dni podrożał o 30 złotych to daję sobie na razie spokój. Pamięci dawno temu miałem upatrzone, ale teraz kosztują 2,5 raza więcej, niż poprzednio, więc na razie też sobie daruję. W tej chwili jedynie chcę ten trefny dysk 320GB podmienić, a że to Seagate, a za Seagate'ami nigdy nie przepadałem, bo to - IMHO - najbardziej awaryjne dyski ever, to tym bardziej.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/