Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Jakie f-my produkują jeszcze HDD?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
From: Jarosław Sokołowski <jaros@lasek.waw.pl>
Date: Sun, 29 Jan 2017 00:06:04 +0100
Pan JaNus napisał:

> (cross-post: pl.comp.pecet  &  pl.misc.elektronika )
>
>   - bo zdaje się, że niektórzy gracze już sobie odpuścili?
> Wdzięczny też byłbym za wskazanie marek "prze-brandowanych", czyli
> przypadków, gdy jakieś firmy niby jeszcze są na rynku, ale de facto ich
> logo jest tylko symboliczne, bo fabryki sprzedali, a ich nabywca używa
> go, bo je "nabył jako wiano" do transakcji. Czyli dyski nazywają się
> xyz, zaś właścicielem, i prawdziwym wytwórcą jest firma "abc"...

Dołączę się do pytania, a nawet je rozszerzę. Ktoś mi niedawno
oferował zakup dysków o fantastycznej pojemności po niewygórowanych
cenach. To jakieś 6TB miało być, czy coś koło tego. Dyski marki noname.
Pomyślałem sobie, że technicznie to możliwe, ale żadna znana firma nie
chce tego brandować i brać odpowiedzialności. No to ja też nie chcę
ryzykować swoich danych, więc nie kupiłem.

Tak się porobiło na rynku, że dyski SSD osiągnęły taką pojemność, że
indywidualnemu odborcy ona wystarcza. Resztę, to on trzyma w chmurze,
więc nikt mu dysków z talerzem i motorkiem nawet nie próbuje sprzedać.
Ale od kogo kupuje dyski google, amazon i microsoft?

--
Jarek