Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Poleasingowiec - krystalizacja

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Poleasingowiec - krystalizacja
From: Majka <kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com>
Date: Sun, 8 Jan 2017 12:30:34 -0800 (PST)
Dziękuję wszystkim za udział  poprzednim wątku, za porady i cenne podpowiedzi.
Komputer poleasingowy trochę mi "urósł": z 1000 zł (T420, i5, 4gb, 120 gb SSD)
na 1500 zł (T430, i5, 8gb, 240 gb SSD). Trudno, niech będzie lepiej, dołożę te
500 zł.

Mam jeszcze do Was pytanie o system: może nie jest właściwą grupa sprzętowa
(pecet), ale nie wiem, kogo zapytać, a tu życzliwych ludzi (i praktyków!) jest
dużo.

Otóż polisingowca, mogę kupić jedynie z systemem WIN 7. Podpowiedzieliście, że
jest możliwość jeszcze przejść na WIN 10. Ale...

1. Co na tym zyskam, a co stracę - wyjaśnijcie proszę jak najbardziej po
ludzku, prostymi słowami. Czy warto?

2. Aktualizacje.
Używam teraz jeszcze XP PROF poobcinanego za pomocą n-Lite do minimum (mam dysk
twardy, jedyny w komputerze o wielkości 4 GB).
Przygotowując XP dociągnęłam łatki, SP3 i wypaliłam kilka płyt na wszelki
wypadek, jeszcze przed utraceniem wsparcia od wydawcy.
Microsoft przestał wspierać mojego XP-eka kilka (2? 4?) lat temu.
I tego właśnie boję się z WIN 7 - utraty wsparcia, że wcześniej niż WIN 10,
jako starszy system straci możliwości łatek czy uzupełnień z Microsoftu.
Czy to jest argument żeby przejść na WIN 10?

3. Załóżmy, że komputer będzie użytkowany tylko do www (ie/opera/chrom/bez
znaczenia, poczta w przeglądarce, żadnych komunikatorów), do oglądania filmów,
i do pracy z EXCEL-em.
Czy taki profil użytkowania determinuje wybór któregoś systemu?

4. Znam WIN 7 z pracy, gdzie mam komputer na i5 + 2GB ramu. W pracy korzystam z
Outlooka, IE oraz EXCEL/WORD.
Czy WIN 10 będzie bardzo różny od używanego WIN 7?

5. Czy może się zdarzyć w WIN 7 że przestaną działać używane programy od innych
dostawców? Tak się stało z XP, gdzie IE był już dawno nie aktualizowany, więc
pobrałam CHROME, a od niedawna CHROME już nie mogę w ogóle pobrać na
reinstalowany system. Udało mi się ściągnąć OPERĘ.
Czy tego samego można się obawiać z WIN 7 lub 10?

6. Czy przejście na WIN 10 wiąże się z jakimś ryzykiem w znaczeniu problemów po
przejściu, np. komputer przestanie działać, utracę licencję, cokolwiek
podobnego?

7. Pozostać przy "siódemce" czy pobierać "dziesiątkę"?

Jeśli zanudziłam - przepraszam.
Za każdą podpowiedź i udział w dyskusji dziękuję.
Majka