Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: VPN client na Livebox 3 - da si�?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: VPN client na Livebox 3 - da siê?
From: "ggs" <ggs_@_konto.pl>
Date: Thu, 5 Jan 2017 23:06:49 +0100
"Adam" <a.g@poczta.onet.pl> wrote in message
news:o4l14r$uov$1@usenet.news.interia.pl...

> To fizycznie niemożliwe.

A jednak nie dziala (i dziala)

> Albo błąd w konfiguracji urządzenia (DHCP, VPN, NAT, jakieś filtry czy
> blokady), albo klienty nie "dogadały się" z DHCP.
>
> Chyba, że mylisz LAN z WAN.

Nie sądze. Ten Asus  (DSL-AC56U) to dość proste urządzenie więc elastycznej
konfiguracji za dużo sie w nim nie doszukamy.

Na Mikrotiku w domu - owszem - VPN (PPTP-in) mam na innym zakresie adresów niż
fizyczny LAN ale proxy-arp załatwia mi sprawę i wszystko biega poprawnie. Przy
próbie ustawienia adresów dla klientów z tej samej puli adresowej co LAN
Mikrotika ten sie od razu rzuca i nie ma szans na taki setting - czyli tak jak
mówisz.

A tutaj w Asusie przy założeniu domyślnym routera czyli siec fizyczna wewnątrz
sieci posiada adresacjÄ™ 192.168.1.x z czego router to x.x.x.1 , natomiast
server VPN Asusa równiez domyślnie ustawia pool dla klientów VPN np.
192.168.10.10 - 192.168.10.20.

Klient ze świata się łączy - owszem ale zero ruchu do/z LANu , tylko router
odpowiada pingiem , nawet na niego nie wejdziemy.

Można jednak w opcjach Asusa wybrać VPN Details - Advanced Settings i tam
zmienić pule dla klientów - zmieniam na adresacje taka jak fizyczna
(192.168.0.10-192.168.0.20) i wszystko hula idealnie. Klient po połączeniu ma
pełny dostep do zasobów LANu 192.168.1.x.