Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] laptop się dziwnie grzeje

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] laptop się dziwnie grzeje
From: ToMasz <tomasz@poczta.fm.com.pl>
Date: Fri, 18 Nov 2016 17:57:51 +0100
witam

nie pytajcie dlaczego, ale mam (potrzebuje) laptopa który robi za router. jedyne co robi, udostępnianie internetu. Wczoraj robiłem mu taki tam przegląd z wymianą dysku - bo padł ze starości. w założeniu laptop ma chodzić bez wentylatora, więc do radiatora procka ma przymocowany kawał aluminium, do niego blachę wielkości dwóch kartek a4. Lapek ma 1 giga ramu i jakiegoś starego semprona, 3400 czy coś takiego. mułowaty strasznie. w czasie instalacji systemu, ogólnie kopania w nim (nowy dysk) działał bez blachy odprowadzającej ciepło i wentylator raz chyba się załączył. po wgraniu sterowników, wentylator wyje, a blacha jest dość ciepła. kurza twarz. jak by to był kaloryfer pokojowy to na powierzchnię i dotyk, powiedziałbym ze spokojnie odprowadza 200 wat. Wiem że tak nie jest, bo zasilacz nie wydoli. obciążenie procesora oscyluje pomiędzy 6 a 9 procent. pooglądałem co tam jest uruchomione, ale nic takiego podejrzanego nie było. jakieś usługi drukowania wyłączyłem i harmonogram zadań. ale nic to nie zmieniło. odinstalować sterowniki procesora? chipsetu? A może wręcz przeciwnie - doinstalować jakiś program który obniży taktowanie procesora? Czy samo udostępnianie internetu może być obciążające, (przeciążające jakiś podzespół) dla takiego kompa. Na kompie niema żadnego wgranego programu. windows laptopowy xp, bez poprawek. W biosie nie mam opcji wpływających na prędkość procesora

ToMasz

Ps sterownik procesora o którym wspominam ma nazwę pliku:
AMd procesor driver including power now.