Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Chłodzenie wodne procesora

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Chłodzenie wodne procesora
From: Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>
Date: Tue, 1 Nov 2016 09:30:30 +0100
Dnia Mon, 31 Oct 2016 20:51:51 +0100, Adam napisał(a):

> Chyba, że ma 2 szt. grafiki po 200W każda.

Należy zdawać sobie sprawę ze czy zrobimy ten komin od procka do
zasilacza czy nie, i tak każdy wat mocy ze skrzynki jest wywiewany przez
zasilacz.
Chyba  że ktoś ma nietypowy układ obiegu powietrza i np. grafiki ciągną
powietrze ze skrzynki i wydmuchują na zewnątrz. Albo używa dodatkowych
wiatraków w skrzynce.
Ale myślę że przy grafice pasywnej do 30 W i procku do 100 W
zaproponowany przeze mnie układ da radę, choć temperatury nie będą
niskie. Dla przykładu, ostatnio męczę komp obliczeniami BOINC i go w
ogóle nie wyłączam. Procek  (C2D E8400) 60 W osiąga temp. 53 stC,
grafika (pasywna GF210) jakieś 75 stC. Bez prymitywnego kominka na
radiatorze, zrobionego z kartonu i nie obejmującego nawet całego dna
zasilacza (czy raczej całego otworu na wentylator) procek osiągał 80
stC.
--
Jacek
I hate haters.