Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dlaczego ceny dysków nie spadają?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dlaczego ceny dysków nie spadają?
From: Poldek <pugilares@interia.eu>
Date: Fri, 28 Oct 2016 09:51:08 +0200
W dniu 2016-10-24 o 18:57,  ąćęłńóśźż pisze:
Szukam HDD 3,5'' 3-4TB i dziwi mnie, że ceny od dwóch lat się nie zmieniają, są
owszem coraz większe pojemności, ale te to już w ogóle makabrycznie drogie.
Najtańsza z 3TB to obecnie chyba Toshiba?
Przy okazji mam pytanie:
Czy któraś seria dysków przechodzi sama z siebie w stan uśpienia mimo braku wysłania
komendy przez system (jakiś linuks nasopodobny w wersji netgeara, no akurat nie wysyła
sleep no bo nie i co netgearowi zrobisz, "EOL")?
Na dysku mają być głównie multimedia (przede wszystkim filmy odtwarzane 3-4
razy dziennie) i bez sensu jest pędzenie tego 24/7 z uwagi zarówno na dodatkowy
pobór energii, wydzielane ciepło, jak i dodatkowy hałas.
Nie mam akurat żadnego WD Greena, żeby wypróbować, czy może akurat WD Green
(już nieprodukowany?) sam z siebie uśnie (w tej chwili siedzi SAMSUNG HD103SI
1TB).

W NASie od Netgeara mam 2 × WD Green 1 TB.
Netgear normalnie usypia te dyski po ustawionym czasie.
Był inny problem. Dyski WD Green parkują głowicę po kilku sekundach i zaraz odparkowują. W ciągu 1,5 roku nastukało 500 tysięcy parkowań/odparkowań. Trzeba przy użyciu specjalnego oprogramowania zmienić ustwienia w firmware dysków i wtedy przestaje parkować.