Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] jaki dysk?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] jaki dysk?
From: s.grushka83@gmail.com
Date: Tue, 2 Aug 2016 13:50:51 -0700 (PDT)
Witam!
upgrade'uje sobie laptopa, i chce wlozyc wen nowszy dysk twardy (ssd juz jest
na system + aplikacje)- obecnie mam WD Black (konkretnie wd7500bpkt - 75pk4t0)
o pojemnosci 750GB, mialem w planie kupienie czegos o rozmiarze 1 tb (badz
wiecej) a obecnego twardziela wrzucic w pudelko by jako dysk do kopii
zapasowych sluzyl.

Tak czy siak mam na oku nastepne modele:

1TB WD Black WD10JPLX
1TB HGST 0J22423 Travelstar 7K1000
2TB Samsung ST2000LM003 Spinpoint M9T

Teraz pytania: czy wszystkie maja one obsluge NCQ (szczegolnie o WD mi chodzi,
bo nie moge na stronie znalezc tego :E)- na stronie sprzedawcy pisze ze niby
tego nie obsluguje :o
o ile 2tb model kusi pojemnoscia, to jest on w miare szybki tylko przy duzych
plikach, natomiast na mniejszych (jak malych?) sie podobno niezle miesza- jakie
to ma znaczenie dla dysku ktory bedzie przechowywal dane (a wiec zdjecia i
filmy badz muzyke, ale rowniez dokumenty czy np kody zrodlowe do kompilacji)

jesli macie jeszcze jakies inne propozycje (niestety- z powodow finansowych ssd
kolejny odpada, musi byc zwykly twardziel) to piszcie!

sg