Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] start systemu z dysku usb

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] start systemu z dysku usb
From: Marsjanin <mars@marsjanin.tk>
Date: Wed, 27 Jul 2016 23:00:56 -0000 (UTC)
Dnia Wed, 27 Jul 2016 09:30:16 +0200, zhbick napisał(a):

> Starocie niekiedy mają  problem z bootowaniem z  dużych penów, jakiś
> stacjonarny wstawał na  pendrive 2GB a na 8GB już  się ta sztuka nie
> udawała, nie pamiętam już, jaka tam była płyta główna i CPU

Możesz mieć rację.

Choć ja bootowałem z: SanDisk Cruzer Blade (1.26) 8 GB.

Nie wiem, czy to już dużo, czy jeszcze mało. :)

Poza  tym,  zauważyłem jeszcze  jedną  cechę  pendrive'ów, widoczną  w
systemie  Linux (Debian,  środowisko  MATE). Może  cecha  ta też  jest
"widzialna"  w  BIOS-ach  i  kluczowa przy  bootowaniu  (oczywiście  z
niektórych komputerów)?

Niektóre  po odmontowaniu  mają opcję  "usuń bezpiecznie",  a niektóre
nie.  Dyski HDD  w  kieszonkach chyba  wszystkie  ją mają.  Pendrive'y
różnie. Nie odkryłem jeszcze, od czego to zależy, ale jak ktoś ciekawy
to pozbieram je z różnych kątów i oscreenuję.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin