Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] procesory, generacje, podstawki

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] procesory, generacje, podstawki
From: pueblo <nomail@nomail.pl>
Date: 10 May 2016 14:35:36 GMT
Chciałem szybko sprawdzić ewentualną kompatybilność podstawek dla Inteli
różnych generacji (głownie mobilnych procesorów, ale nie tylko) i już sam
nie wiem - raz piszą tak raz tak. Chodzi o np. ewentualny upgrade z np.
3gen na 4 na tej samej płycie (tym samym lapku)
Jest jakaś ogólna zasada, które generacje są w ten sposób kompatybilne?

Druga sprawa, że rozglądając się po laptopach zauważyłem że nie
uświadczysz nic innego (w niższym pułapie cenowym <3000 i oglądałem 17")
niż procesory niskonapięciowe U To są procesory na BGA, czyli jak
rozumiem wlutowywane w płytę. Ale, co dziwniejsze na jaki procesor
mobilny 5 czy 6 generacji bez U nie spojrzę, to tam też jest jako
podstawka BGA. Wygląda na to, że nawet w cholernie drogich laptopach jest
niewymienialny (łatwo) procesor. Wystarczy zalać sprzęt i załatwić płytę
główną i cały laptop do kosza. O co chodzi - są jakieś wymagania
technologiczne, żeby tak robić, czy to po prostu ma być dobry biznes dla
producentów laptopów?