Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] płyta pod am3

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] płyta pod am3
From: TurboPascal <turbopascal60@gmail.com>
Date: Sat, 30 Apr 2016 14:53:44 -0700 (PDT)
> a czy może wiesz jak rozpoznać, czy mam phenoma czy phenoma II? bo nie
> wiem... bez rozbierania kompa i sprawdzania na procku...

Zainstalować CPU-Z:
http://www.instalki.pl/programy/download/Windows/testowanie_i_diagnostyka/CPU-Z.html
 (menedżera pobierania lepiej jest zastąpić pobieraniem bezpośrednim) lub
szybszy sposób - poczytać info o płycie:
https://www.asus.com/pl/Motherboards/M4A785TDM_EVO/specifications/
Ponieważ jest wyłącznie AM3, to płyta nie obsługuje zwykłych Phenomów tylko te
nowsze.

> jaki solidny cichy cooler do tego procka? Niestety pracuje on z 3D i boxowy
> cooler nie daje rady... Choć to dziwne...

Zainstalować CoreTemp:
http://www.instalki.pl/programy/download/Windows/testowanie_i_diagnostyka/Core_Temp.html
 (ta sama uwaga, co poprzednio). Sprawdzić temperaturę w typowych warunkach,
odkurzyć radiator, nałożyć nową pastę na procesor i sprawdzić, czy i na ile
pomogło. Program podaje też dodatkowo pełne info o procesorze.

> aktualnie komp chodzi na ASUS M4A785TD-M EVO

Płyta wygląda na przyzwoitą i chyba taka rzeczywiście jest. Jeżeli wolne jest
gniazdo PCIe x1, to doradzałbym zainwestować 107 zł. i kupić UNITEK Y-6119
http://allegro.pl/unitek-y-6119-4-x-usb3-0-panel-3-5-kontroler-pcie-i5257896449.html
Dwa z przodu, dwa z tyłu i gitara. Ewentualnie coś tańszego i tylko dwa z tyłu.