Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Maly ASUS duzy PROBLEM

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Maly ASUS duzy PROBLEM
From: Majka <kawalerka.poznan.winogrady@gmail.com>
Date: Thu, 21 Apr 2016 03:58:40 -0700 (PDT)
Witam,

pojawił się tutaj niedawno wątek dotyczący Asusa EEE PC 901:
https://groups.google.com/forum/#!topic/pl.comp.pecet/i1YlkJr2sRQ

W wątku tym autor pisze, ze założył do tego komputera dysk 64GB.
Oryginalny w tym komputerze ma 4GB - więc mieści się tam tylko windows XP, i to
okrojony pod n-Lite.

Mam takiego trupka:
1) https://pl.wikipedia.org/wiki/ASUS_Eee_PC
lub
2) https://en.wikipedia.org/wiki/Asus_Eee_PC
 w wersji z dyskami 4GB (usuwalny/wymiennay) + 8GB.
4gb działa szybko, 8GB to porażka.

Prośba:
1. możecie mi wskazać (link www) w jakimś sklepie lub portalu, jaki dysk mogę
założyć bezproblemowo do tego komputera? 32 GB - 64 GB - bez znaczenia, tani =
lepszy. Możecie nawet wskazać używany, byle działał.
Słyszałam/czytałam kiedyś, że nie wszystko pracuje w tym specyficznym
komputerze.

2. Czy to prawda, że nawet jeśli uda mi się dostać większy dysk do tego ASUSA
(np. 32 lub 64), to trzeba jakieś przeróbki robić w oprogramowaniu?
Coś mi gdzieś dzwoni,że trzeba coś zmieniać, chyba w BIOS, żeby ten komputer
(chipset?) widział większy dysk niż oryginalny 4GB.
Możecie mi więc bardzo poproszę podpowiedzieć co i gdzie trzeba zmienić?

Dziękuję,
Majka