Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] czarny ekran i slot RAMu-czy zepsuty slot?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] czarny ekran i slot RAMu-czy zepsuty slot?
From: Marsjanin <mars@marsjanin.tk>
Date: Mon, 18 Apr 2016 23:16:50 -0000 (UTC)
Dnia Sun, 17 Apr 2016 15:21:42 -0700, bartmeteo napisał(a):

> Hej Wkładam do jednego slotu RAMu pamięć i komp się nie uruchamia. Tzn.
> mam  wrażenie, że startuje. Tylko ekran jest ciemny. Drugi slot jest OK.
> Co to może oznaczać? Czy slot jest zepsuty. Np. przerwane jakieś
> ścieżki? A może wtedy w ogóle by komp nie startował? Gdy w obu slotach
> są moduły RAMu. Komp poprowanie odczytuje ilość pamięci. Mimo że jeden z
> modułów ma liczne błędy (MemTest).

Niektóre komputery wymagają modułu RAM w slocie pierwszym (numer 0 lub 1
- najniższy). Czasem sloty nie są opisane. Dlatego w obu widzi poprawnie
obie pamięci.

Błędy memtest wskazują na uszkodzony RAM, wyjmij jeden moduł, włóż
pozostały do slotu, w którym się uruchamia i odpal memtest. Przetestuj
drugi, w tym samym slocie. Jeśli przy jednym module będą błędy,
zainstaluj ów moduł RAM w koszu. Jeśli będą błędy w obu modułach, możliwe
jest, że uszkodzony jest most północny. Jeśli oba będą sprawne, możliwe,
że pamięci nie chcą ze sobą dobrze współpracować (np. w trybie dual) –
wymień jedną z nich na inną.

--
Pozdrawiam,
Marsjanin