Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] Przyspieszenie starego laptopa-sens?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] Przyspieszenie starego laptopa-sens?
From: Witak <des@giga.com>
Date: Wed, 13 Apr 2016 17:42:06 +0200
Mam stary laptop który służy(ł) jako maszyna do pisana dla starszej osoby, ale zachciało się internetu. Internet działa gorzej, filmy youtube 100% obciążenia procesora i tną, filmy VOD TVP bardzo tną i nie da się oglądać.

Konfiguracja to Celeron M 1.4GHz 1MB Cache SL8ML

Zmieniłem proc na Pentium M 1.8GHz i 2MB cache SL7EN

Efekt jest zauważalny, benchmarki pokazują wzrost o 35%, youtube chodzi na 90% obciążenia, VOD TVP nadal tnie ale mniej.

Czy jest sens zakupu jeszcze mocniejszego CPU (maksymalnie co da się wsadzić) do tego lapka? Czy po prostu wywalić na śmietnik i kupić jakąś używkę za 500zł? Wyczytałem że wejdzie tam 2GHz Pentium M, nie wiem jak z szyną-pamięci są PC4200 i teoretycznie jakiś procek z FSB 533 powinien iść- niestety tylko jednordzeniowe.

Sprzęt to IBM R51e, 2GB RAM PC4200, dysk 80GB, Win7_32 w trybie max szybkości, przeglądarka CHROME.