Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Rewizja CPU ( stepping ) - a płyta główna

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Rewizja CPU ( stepping ) - a płyta główna
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Fri, 8 Apr 2016 20:44:10 +0200
Dnia Fri, 08 Apr 2016 19:34:17 +0200, TOMASZEK napisał(a):

> Czy rewizja CPU ( stepping ) ma znaczenie dla współpracy z konkretną
> wersją płyty głównej? ( pytam oczywiście o praktykę )
>
> Producenci płyt głównych podają, że dany model wspiera procesor o takim
> to a takim modelu i od takiej to a takiej rewizji CPU ( tu przeważnie
> dochodzi jeszcze wersja biosa )

Reiwzja nie. Ale jeżeli BIOS danego modelu procesora nie wspiera to ciemność
zobaczysz. Przerabiałem to na Asrocku Z87 Extreme 6, który obsługę Core
i5-4690K miał dopiero od nowszej wersji BIOS.

> Sklepy internetowe nie podają którą wersję procesora sprzedają...

Interesuje Cię wersja BIOS i czy ma ona obsługę danego procesora.

> Zagadani w tym temacie składacze komputrów ;) powiadają, że rewizja CPU
> nie ma znaczenia i nawet na to nie patrzą składając zamówienie.
>
> Mój rozum ;) podpowiada, że skoro jest rewizja CPU inna to znaczy, że
> budowa wewnętrzna procesora się różni fizycznie i jeżeli płyta nie
> wspiera danej rewizji to tu nawet aktualizacja biosa nie pomoże ( bios
> to tylko program )

Pomoże. :)

> Rozjaśni mi ktoś tę kwestię? Chodzi o platformę AMD FX ( podstawka AM3+ )
> W Intelu jest inaczej/tak samo? ( to już bardziej z ciekawości niż z
> konieczności )
>
> Jak sobie przypominam to do tej pory albo dobierałem płytę główną do
> procesora który już posiadałem ( bo stara odeszła ) i zawsze brałem pod
> uwagę stepping albo brałem cały zestaw ( płyta+proc+pamięć RAM ) już
> złożony. A teraz mam chęć sam zamówić części i poskładać.

Sprawdzaj którą wersję BIOS ma płyta na pokładzie i czy dana wersja BIOS
obsługuje dany procesor.

A na marginesie - spacji po ( i przed ) siÄ™ nie wstawia. :P

[ Nie dyskutuj z debilem... Najpierw sprowadzi CiÄ™ do swojego poziomu,     ]
[ a potem pokona doświadczeniem.                      (znalezione w necie) ]