Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Modernizacja Athlon 64-bit za 500zł pod Linuksa

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Modernizacja Athlon 64-bit za 500zł pod Linuksa
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Sun, 14 Feb 2016 20:01:37 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 14 Feb 2016 18:25:49 +0100
 doszła do mnie wiadomość  <56c0b895$0$662$65785112@news.neostrada.pl>
od Poldek <pugilares@interia.eu>  :

>Sprawdzałeś, że chodzi dwa razy wolniej, czy tylko tak zakładasz?
>Z płytą AHCI wcale nie działa automatycznie z taką przepustowością, jak
>w ulotce producenta.
>Nowe dyski same robią sobie trima, bez powiadamiania o tym OSa.

Nie, dyski same nie robią TRIM, chodzi zapewne o garbage collector:
https://en.wikipedia.org/wiki/Garbage_collection_%28SSD%29#Garbage_collection
TRIM to komenda wysyłana do dysku najczęściej po zwolnieniu miejsca
zajmowanego przez pliki(po skasowaniu pliku)zawierająca numery
zwalnianych sektorów:
https://en.wikipedia.org/wiki/Trim_%28computing%29
W pewnych wypadkach TRIM może spowolnić(dziwne, ale prawdziwe)
działanie dysku.
Konsekwencje braku obsługi TRIM można częściowo wyeliminować
zostawiając na dysku dość spore niespartycjonowane miejsce(25-50%
pojemności)

--
Całujmy wszyscy dupę Henryka.
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546