Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] WD10EZRZ

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] WD10EZRZ
From: TurboPascal <turbopascal60@gmail.com>
Date: Fri, 1 Jan 2016 11:10:42 -0800 (PST)
W dniu piątek, 1 stycznia 2016 18:52:29 UTC+1 użytkownik platformowe głupki
napisał:
> czy warto go brać, czy lepiej dołożyć do 7200 rpm?

Sprawdziłem dane techniczne - jedyną chyba zaletą 5400 w stosunku do 7200
(dotyczy naturalnie tych dwóch konkretnych dysków) jest o 3.5W niższy pobór
mocy, co przekłada się na niebagatelną oszczędność dającą ok. 1 złp.
oszczędności miesięcznie, przy założeniu naturalnie trybu pracy
365/12/30/24/60/60. Inaczej mówiąc - jeżeli chcemy go użyć w laptopie, używanym
często w terenie bez dostępu do 230V, to wydaje się, że prawdopodobnie będzie
to być może dobry pomysł. Aczkolwiek uprzytomniłem sobie w tej chwili, że nie
sprawdziłem, czy tego rodzaju dyski w ogóle zmieszczą się w laptopie.