Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Kopia dysku PATA sektor za sektorem

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Kopia dysku PATA sektor za sektorem
From: "jakson" <john.smith@example.org>
Date: Mon, 21 Dec 2015 15:20:21 +0100
Na interfejsie dla aplikacji widzisz ciągły zbiór bajtów bez podzialu na jakiekolwiek elementy. Możesz sobie te podziały poenumerować, ale nikomu to nie jest potrzebne w *tym* przypadku.

...ale jaki to ma zwiazek z tym co napisalem?
Zreszta ja o interfejsie dysku / sterownika... ale ok - niewazne.

Skopiowanie bit-w-bit dysku z jednej geomertii w inną (np. o fizycznie innym sektorze) jest bułką z masłem o ile widzisz dysk jako zbiór bajtów. A widzisz.

Zalezy o jakim systemie mowimy - Windows, zwlaszcza XP moze miec problemy
przy klonowaniu ze zmiana geometrii (i pewnie bedzie je mial).

Jesli już rozmawiamy o optymalizacji Ghosta i jego nie czytaniu danych których nie ma w plikach to chodzi tam o clustry. Czyli podział *logiczny* i nie ma to nic wspólnego z sektorami.

I tu sie mylisz.
"Klastry" to juz podzial logiczny (system plików).
Kopia sec-by-sec ignoruje podzial logiczny (ignoruje system plików).
No chyba, ze chodzi o podzial na partycje.

sobie to nazwał "sektor" dla sportu. To jednak nie ma nic wspólnego z sektorem na dysku.

Ma.
Sektor to sektor. Nie klaster czy inne takie tam.

Nie istnieje potrzeba aby narzędzia do klonowania dysku miały choćby cień pojecia jaki rozmiar mają sektory fizyczne.

Czasami istnieje taka potrzeba, ale ok -
- masz racje, ja tu pitole, proponuje eot, bo widze, ze nie ma sensu.

Wesołych Świąt.