Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Konsola a`la PC

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Konsola a`la PC
From: Olaf Frikiov Skiorvensen <Belzebub@invalid.invalid>
Date: Wed, 16 Dec 2015 18:53:43 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 16 Dec 2015 14:30:32 +0100
 doszła do mnie wiadomość  <n4rp1m$jqf$1@usenet.news.interia.pl>
 od Adam <a.g@poczta.onet.pl>  :

>A nie lepiej kupić sobie jakąś malinkę?
>Takie np. Raspberry kosztuje chyba porównywalnie do kontrolera do Twojej
>konsoli, a możesz na nim postawić sporo różnych systemów, ponoć włącznie
>z W10.

Raspi to komputer dla majsterkowiczów, natomiast ten Win 10 to Iot
Core:
http://www.techrepublic.com/article/windows-10-on-the-raspberry-pi-what-you-need-to-know/
Ilość dostępnego do Raspi sprzętu jest dość spora:
http://elinux.org/RPi_Expansion_Boards
Można sobie z niego zrobić prawie wszystko, co dusza zapragnie,
natomiast jako desktop, to spisuje się ono dość marnie. Dobrze się
sprawdza jako emulator starszych konsol/komputerków:
http://lifehacker.com/how-to-turn-your-raspberry-pi-into-a-retro-game-console-498561192
Raspi można zastosować jako centrum multimedialno internetowe do
jakiegoś starszego TV(XBMC/Kodi), ale szału nie ma nawet z wersją B2.