Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

[PECET] [znów o drukarce] Jaki laser kolor A4 do domu?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: [PECET] [znów o drukarce] Jaki laser kolor A4 do domu?
From: "neostrada" <brop@wp.pl>
Date: Mon, 30 Nov 2015 18:42:41 +0100
Witam
Zmęczony zaschniętymi tuszami, zatkanymi dyszami i rozlewającym sie atramentem przy wstrzykiwaniu go do pustych kardridży drukarki atramentowej postanowiłem porzucić te problemy i kupić sobie kolorową drukarkę laserową.

Drukuję bardzo mało, może kilka stron w miesiącu, głównie tekst, wykresy i schematy instalacyjne.

Szukam dobrej kolorowej drukarki laserowej A4 do używania w domu.

Ponad to, co napisałem wyżej chciałbym móc na niej wydrukować sobie od czasu do czasu pojedyncze sztuki zdjęć, więc drukarka powinna mieć możliwość w miarę poprawnego drukowania w kolorze (wiem o problemach z rozmywaniem się kolorów, brakiem szczegółów, ostrością wydruków itd.), dlatego szukam nie najtańszej i dziadowskiej, ale też nie przesadnie drogiej drukarki. Chcę wydać maksymalnie 1500 zł.

Jako, że dużo tych wydruków często nie będzie, to podejrzewam, że tonery startowe wystarczą mi na rok, albo nawet i 2 lata używania. Oczywiście pożądane były by dostępne niedrogie zamienniki - ale najważniejsze by drukarka przyzwoicie wydrukowała czasem jakieś zdjęcie.

Przeglądałem oferty drukarek i w większości przypadków w tym zakresie cenowym dostępna rozdzielczość to 600 x 600 dpi, czasem 1200 x 600 dpi. Czy taka podstawowa rozdzielczość daje zadowalające efekty drukowania zdjęć?

Pozostałe elementy, które mnie interesują, to:
1. automatyczny duplex (koniecznie),
2. karta sieciowa/serwer wydruku (koniecznie),
3. moduł Wi-Fi (wskazane),
4. dostępność zamienników tonerów (koniecznie, jeśli komplet oryginalnych kosztuje prawie tyle co nowa drukarka), 5. może być w formie urządzenia wielofunkcyjnego (chodź mam osobny lepszy skaner).

Co moglibyście mi polecić?

Pozdrawiam
Paweł