Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] 1650x1050 versus 1920x1080

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] 1650x1050 versus 1920x1080
From: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com>
Date: Sun, 11 Oct 2015 22:38:24 +0200
Dnia Sun, 11 Oct 2015 09:06:54 +0200, PeJot napisał(a):

> ~50 i co najgorzej że dioptrie na nosie zaczynają się mnożyć :(

Na plus czy na minus?

> Wiem to dokładnie, mimo iż procesor da się jeszcze pogonić . Nie mam na
> tyle zacięcia do gier, ani jakiś wyrafinowanych prac na tym PC, by
> zmieniać szpej na nowy.
>
> Dlatego szukam środka w postaci 1650x1050, zakładając że w sytuacji gdy
> wzrok już słaby, 1920x1080 ( zarówno wyświetlacz jak i grafika ) jest
> marnowaniem kasy.

Wiesz - że 1920×1080 to marnowanie kasy, to bym akurat nie powiedział. Fakt,
że można po prostu więcej rzeczy na ekran wrzucić (na 1920×1200 przy 24"
przekątnej wyświetlasz obok siebie dwie strony A4 naturalnej wielkości)
często i gęsto jest zaletą, a nie wadą.

> http://forum.benchmark.pl/topic/81777-r%C3%B3%C5%BCnica-mi%C4%99dzy-1600x900-px-a-1920x1080-px/
>
> znalazłem interesujące zestawienie. Ilość klatek w jakiejś tam grze,
> przy tych samych ustawieniach i przy określonej rozdzielczości. I tak:
>
> 1280x1024 54fps
> 1650x1050 43fps
> 1920x1080 39fps
>
> Czego się właśnie spodziewałem.

Im wyższa rozdzielczość tym framerate bardziej leci w dół - inaczej nie
będzie.

[ Ashby: How'd it turn out? Moody: Hard to say. You would know better      ]
[ than I. You lived the motherfucker. Ashby: Yeah, but living it right     ]
[ means you don't remember much of it at all.                              ]
[                                  ("Californication 2x12 La Petite Mort") ]